Finepart | Press Releases | Finepart genomför organisationsförändring

Finepart genomför organisationsförändring

I syfte att stärka bolagets marknadsbearbetning kommer bolagets nuvarande VD, Christian Öjmertz, att överlämna VD-rollen till styrelseledamoten Lars Brodal, för att på så sätt kunna fokusera ytterligare på bolagets marknadssatsning.

Christian, är genom sina unika kunskaper, bolagets främsta missionär när det gäller att förklara och presentera bolagets teknik, samt att omsätta kundförfrågningar till vidareutveckling av bolagets produkter. Genom att fullt ut kunna fokusera på bolagets kunder, agentsamarbeten och produktutveckling, kommer bolagets marknadskapacitet stärkas. Christian blir Teknisk Chef (CTO), med ansvar för bolagets produktutveckling, samt tekniskt säljstöd till försäljningsorganisationen.

Lars Brodal är en av bolagets första investerare och arbetat med bolaget sedan starten 2012, då som styrelseordförande. I samband med noteringen tog Lars över det operativa ansvaret för ekonomistyrning, samt har även varit delaktig i det operativa arbetet. Lars har arbetat i styrelsen som ledamot sedan noteringen, men kommer nu lämna styrelsen i samband med att han tillträder som VD den 17:e maj. Lars huvuduppgift kommer att vara att stärka upp den affärsmässiga delen av verksamheten, samt att organisera bolaget för planerad tillväxt. Lars har en bred erfarenhet av företagande och har varit operativt ansvarig i andra företag inom områden såsom försäljning, marknad, produktion och logistik.

Bolagets ordförande, Per Danielsson, säger i en kommentar: ”Jag ser med stor tillförsikt framemot den förstärkning av bolaget som detta innebär, vi stärker både vår marknadssatsning och vår förmåga att växa med lönsamhet i fokus. Vi säkrar också vår förmåga att bibehålla ett tekniskt försprång mot våra konkurrenter, genom att frigöra tid för Christian. Lars har sedan länge varit drivande när det gäller bolagets behov av att växa med fokus på lönsamhet och har samtidigt förståelsen för att bolaget måste investera både i tekniken, samt i att utveckla bolagets operativa processer”.

Per Danielsson
Ordförande, Finepart Sweden AB
E-post: ir@finepart.com

Denna information är sådan information som Finepart Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2018