Finepart | Press Releases | Finepart Sweden AB (publ) får order på 3-axligt Finecutsystem

Finepart Sweden AB (publ) får order på 3-axligt Finecutsystem

Finepart har idag fått en order från Hoang Duong Development i Vietnam till ett värde 328 000 EUR. Finecutsystemet är en Finecut WMC500II 3XG och kommer levereras under kvartal 3, 2023.

Innan ordern är slutgiltigt konfirmerad måste relevanta exporttillstånd erhållas.

”Efter ett fantastiskt 2022, känns det bra att börja 2023 med en order till en ny och spännande marknad.” säger Lars Darvall, VD Finepart.

Telefon: 0707 – 767 768

E-post: lars.darvall@finepart.com

Om Finepart

Verksamheten grundades år 2012 och är ett Innovativt Tech-bolag med tillverkning av abrasiva mikrovattenskärningssystem under varumärket Finecut. Teknologin baseras på vattenskärningsteknik som innebär att med mycket högt vattentryck, cirka 4 000 bar, skapar en stråle som accelererar sandkorn som verkar som slipmedel. Tekniken är framför allt lämpade för tillverkning av komponenter med hög precision för i princip alla material. Sedan starten har flertalet varumärken adderats såsom Finesoft, Finespin, Finepart Academy till det som idag utgör Finepart. Försäljning sker via egen personal samt ett återförsäljarnätverk. De största marknaderna är Norden, Europa och USA. Verksamheten bedrivs i Sverige, Bollebygd.

Finepart är noterat på Spotlight Stockmarket, Stockholm sedan hösten 2016. För mer information, se www.Finepart.com

Denna information är sådan information som Finepart Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12:e januari, 2023.