Finepart | Press Releases | Finepart Sweden AB (publ) får order på 5-axligt Finecutsystem

Finepart Sweden AB (publ) får order på 5-axligt Finecutsystem

Finepart har idag fått en order från SUSS MicroOptics SA, ett företag verksamt inom optik, värd 417 000 Euro via vår schweiziska agent Lasea. Finecutsystemet är en femaxlig Finecut WMC 500 II som idag finns i vårt democenter. Anledningen till att demomaskinen säljs är att SUSS MicroOptics SA behöver ett system där leveranstiden är av högsta prioritet och därmed är priset i linje med ett nytt Finecutsystem.

I samband med denna leverans kommer även Finepart lansera ett kamerapositioneringssystem som utvecklas i samarbete med kunden. Detta är projekt D som tidigare kommunicerats i vd-brev.

Finecutsystemet med optioner kommer levereras till SUSS MicroOptics SA i slutet av kvartal 1 alternativt början av kvartal 2, 2022.

”Det är otroligt glädjande att vi fortsätter att leverera försäljning till nya kunder och nya branscher. I detta fall, som många andra, hittar vi nya applikationer som ger en kundnytta där man med hjälp av vår teknik ökar sina frihetsgrader och behålla en ledande position inom sin nisch.” säger Lars Darvall, VD Finepart.

Telefon: 0707 – 767 768

E-post: lars.darvall@finepart.com

Denna information är sådan information som Finepart Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2:a mars, 2022.