Finepart | Press Releases | Finepart Sweden AB (publ) får order på 5-axligt Finecutsystem till Irland

Finepart Sweden AB (publ) får order på 5-axligt Finecutsystem till Irland

Finepart har idag fått en order från Exergyn i Ireland värd 367 000 EUR via vår agent Rainford Precision i UK. Finecutsystemet är en femaxlig Finecut WMC 500 II, typ ABX med högtryckspump som planeras att levereras under kvartal 4, 2022. Detta är Projekt I som tidigare kommunicerats i vd-brev.

”Det känns fantastiskt att vi fortsätter 2022 med att leverera ytterligare ett Finecutsystem som hjälper ännu en kund med en utmaning, att bearbeta ett avancerat material med hög precision. Med denna affär har vi också lyckats öppna dörren till ett nytt segment inom energiområdet.” säger Lars Darvall, VD Finepart.

Telefon: 0707 – 767 768

E-post: lars.darvall@finepart.com

Denna information är sådan information som Finepart Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14:e februari, 2022.