Finepart | Press Releases | Finepart Sweden AB (publ) slår försäljningsrekord i tuffa tider

Finepart Sweden AB (publ) slår försäljningsrekord i tuffa tider

Mitt i Coronakrisen slår maskintillverkaren Finepart Sweden AB till med försäljningsrekord. Bolaget som utvecklar, tillverkar och säljer svenska premium-maskiner för mikrovattenskärning fick i veckan sin genom tiderna största order (375 000 EUR) som skall levereras till Kalifornienbaserade Medtec-bolaget Inbrace. Maskinen skall användas för högprecisionsskärning av NiTi-legering, en minnesmetall.

Senare samma dag kom en andra order, denna gång från Boneham & Turner Ltd, en brittisk underleverantör till flygindustrin. Det blir den tredje Finecut-maskinen som levereras till produktion inom Aerospace-sektorn.

”Det är betryggande att se, att det trots de oroliga tiderna, finns många progressiva företag som tänker framåt och bygger upp en kapacitet för tillverkning av produkter i avancerade material med mycket hög precision. Detta innebär att Finepart nu står starkare än någonsin, med en sammantagen orderstock på över 10 miljoner kronor och extremt god likviditet.” säger Fineparts VD Lars Darvall.

Telefon: 0707 – 767 768

E-post: lars.darvall@finepart.com