Finepart | Press Releases | Finepart Sweden informerar om möjlig stororder

Finepart Sweden informerar om möjlig stororder

En av Fineparts agenter i Europa har tecknat ett utvärderingsavtal om att testa en Finecutmaskin i skarp produktion hos en potentiell kund. Enligt avtalet skall testperioden påbörjas i september 2018 och pågå till mars 2019. En demo-maskin kommer användas vid testet. Vid positivt utfall avser kunden att beställa ett flertal Finecutmaskiner under 2019.

Normalt kommunicerar inte Finepart möjliga maskinaffärer, men det faktum att kunden är beredd att sätta en Finecutmaskin i skarp produktion under en längre tid, indikerar relativt hög sannolikhet för en affär. Sannolikheten, sammantaget med omfattningen på den möjliga affären, gör det nödvändigt att informera marknaden.

Lars Brodal
E-post: lars.brodal@finepart.com