Finepart | Press Releases | Förändring i styrelsen hos Finepart Sweden AB (publ)

Förändring i styrelsen hos Finepart Sweden AB (publ)

Styrelseledamot Fredrik Gedda har, på egen begäran, bett om en förändrad roll inom bolaget och lämnar bolagets styrelse den 24e februari 2022.

Valberedning låter samtidigt meddela att man, inför kommande stämma, har förslag på en ersättare med omfattande finansiell erfarenhet och bred erfarenhet inom Investor relations.

”Vi tackar Fredrik Gedda för ett positivt bidrag under hans tid i vår styrelse, och är mycket tacksamma för att Fredrik fortsatt kommer att bidra, men nu som extern rådgivare. Vidare är det väldigt positivt att vi för nästa verksamhetsår kommer tillföra styrelsen kompetens, inom Investor relations.” säger Tord Käck, Styrelseordförande hos Finepart Sweden AB.

Tord Käck

Styrelseordförande, Finepart Sweden AB