Finepart | Press Releases | Idag inleds Fineparts företrädesemission

Idag inleds Fineparts företrädesemission

Villkor för företrädesemissionen

•  Rätten att teckna i emissionen tillkommer i första hand bolagets aktieägare, som för varje aktie erhåller en (1) teckningsrätt. Även andra investerare kan teckna aktier i emissionen.
  •  Två (2) teckningsrätter ger rätt att teckna en (1) ny aktie.
  •  Teckningskursen är 2,80 SEK per aktie.
  •  Företrädesemissionen omfattar högst 3 589 500 aktier.
  •  Fullständigt emissionsmemorandum och anmälningssedlar finns publicerade på Fineparts hemsida (www.finepart.com), på Spotlights hemsida (www.spotlightstockmarket.com) samt på Aktieinvests hemsida (www.aktieinvest.se).

Tidplan för emissionen

•  Teckning med företrädesrätt sker genom kontant betalning från och med den 15 oktober till och med den 30 oktober 2018. Teckning utan företrädesrätt kan ske under samma period.
  •  Handel med teckningsrätter för teckning av aktier kommer att ske på Spotlight Stock Market under perioden 15 oktober 2018 till och med den 26 oktober 2018.
  •  Handel med BTA (Betald Tecknad Aktie) kommer att ske på Spotlight Stock Market från och med den 15 oktober 2018 fram till dess att Bolagsverket har registrerat emissionen. Denna registrering förväntas ske i slutet av november 2018.

Teckningsförbindelser och emissionsgarantier

Bolaget har erhållit cirka 0,9 MSEK i teckningsförbindelser och 6,2 MSEK i emissionsgarantier, vilket totalt utgör 70 procent av företrädesemissionen.

Informationsträffar

I samband med företrädesemissionen kommer Finepart att delta vid informationsträffar för att informera om bolagets verksamhet och framtidsplaner. Informationsträffarna är gratis för besökare och det bjuds på lättare förtäring. Dock krävs förhandsanmälan enligt nedan länkar.

23 oktober | Stockholm
Plats och tid: Operaterassen, Karl XII:s torg i Stockholm, kl. 10.20
Anmälan: Via webformulär på https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/aktiedagen-stockholm-23-oktober

24 oktober | Göteborg